Nieuwsbrief 30 november

website: www.daltonschool-confetti.nl | email: info@daltonschool-confetti.nl

Data op een rij

4 december Presentatie en besluitvorming voorlopig ontwerp nieuwbouw Confetti

5 december Sinterklaas: we starten gewoon om 8.30 uur en zijn om 12.30 uur uit! Ouders, wilt u zorgen dat u de school op tijd verlaat?

6 december Inloop tot 9.00 uur i.v.m. Sinterklaas, dan willen we wel echt

beginnen! De kinderen zijn gewoon om 14.45 uur uit!

13 december MR-vergadering

20 december Kerstviering Confetti van 17.30-18.45 uur; nadere info volgt

De laatste weken van 2018

Piepend en krakend gaan we richting het einde van dit kalenderjaar, na de zomer die ook de herfst grotendeels overnam, nemen nu de ziektekiemen het van ons over en ben ook ik geveld door een flinke verkoudheid en zit ik thuis. Voor het eerst sinds een jaar of 12 dat ik langer dan een dag ben thuisgebleven!En met mij meer collega's.

Juffen en meesters kunnen niet ziek zijn… tenminste dat vinden zij/wij zelf. Dus loop je al snel te lang door of begin je weer te vlug. Omdat je weet dat de kinderen het beste werken in de door jou neergezette structuur en kleine veranderingen voor sommige kinderen enorm kunnen zijn. Maar ziek= ziek ook als er geen vervanger is. Helaas hebben we ook nu de ouders van een groep alweer moeten vragen of zij hun kind, indien mogelijk, thuis wilden houden. We hopen dat het meevalt en dat de Sint naast heel veel pepernoten ook de nodige vitamientjes zal brengen.

Na het gestuiter van de pieten en de vele prikkels door overal pieten, cadeaus, snoep en veel flitsende reclame, verwelkomen we eind volgende week de kerst. Kerstlichtjes, kerstliedjes… rust. We hopen dat iedereen daar weer een beetje van op adem zal komen! Voor nu een hele fijne Sinterklaas en daarna met elkaar richting een vredevolle kerst!

Christel Hensema, directeur

Graag buiten wachten...

Met het omslaan van het weer kan het erg koud zijn en soms zelfs flink tekeer gaan, ook onder de overkapping van het plein. Wij begrijpen dat u even binnen gaat schuilen, zeker wanneer u te vroeg bent. Toch willen we u vragen of u voordat de kinderen naar beneden komen wilt zorgen dat u buiten op het plein staat. Als team en scholen hebben we afspraken gemaakt over de 'uitgifteplek' van de leerlingen, wanneer er kinderen van alle kanten uit de rij worden gehaald, raken de leerkrachten het overzicht kwijt. Bovendien staan binnen in de hal medewerkers van verschillende buitenschoolse opvangorganisaties de kinderen op te wachten. Ook voor hen is het anders echt niet zichtbaar wie er met wie mee moet. Wij rekenen op uw medewerking.

Kinderpostzegels superschool!

De kinderen van groep 7 en 8 van Confetti kunnen apetrots zijn. Wat een geweldig bedrag hebben zij opgehaald met de verkoop van de Kinderpostzegels!

Te weten het bedrag van €5.898,47!!!

Zij behoren tot de 160.000 basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 die van 26 september tot en met 3 oktober langs deuren gingen om kinderpostzegels, pleisters, tulpenbollen, shoppertassen, theepakketten en kaarten te verkopen voor het goede doel: 400.000 kinderen helpen aan een goed thuis. De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar in totaal € 9.401.715 euro opgebracht. Met dit bedrag kunnen we veel kinderen die niet een  veilig thuis hebben heel goed helpen. Bijvoorbeeld kinderen in Nederland die noodgedwongen in  de daklozenopvang wonen."

Sinterklaas voorpret!

Vanuit de daltongedachte organiseren we meerdere malen per jaar creatieve middagen waar de kinderen van groep 3 tot en met 8 gemengd worden om samen te zingen, knutselen, spelen, dansen,etc. Met Sinterklaas worden ook de kleuters hierbij betrokken. De Sintcrea werd afgelopen donderdag gehouden. Alle kinderen van Confetti mochten kiezen wat zij wilden doen. Knippen, plakken of zingen bij de piano met juf Thyra. Het was een zeer geslaagde middag!

Pietengym in de AH, een pietenhuis in de groepen 3, rekenen met pepernoten in groep 6!

Terugblik VO-avond groep 7 en 8

Afgelopen maandag was de VO-voorlichtingsbijeenkomst voor ouders van de hoogste groepen. Vanaf nu kunnen de kinderen zich gaan oriënteren op het vervolgonderwijs. Er worden op verschillende momenten mini-lessen, open dagen en informatieavonden georganiseerd. We hopen dat de kinderen en ouders van groep 8 voldoende informatie hebben ontvangen om de keuze te gaan maken!

Save the date!

Waarschijnlijk heeft u het al zien staan in de agenda, maar op donderdag 20 december vieren we kerstfeest op Confetti.

Op Confetti werken we met een cyclus van kerstactiviteiten, dit jaar zullen we weer samen eten op school. Nadere informatie over het wat en hoe volgt.

Team Confetti wenst iedereen een fijn Sinterklaasfeest!