Mededelingen 22 maart 2019

22-03-2019
Beste ouders/ verzorgers,

Hierbij de mededelingen voor deze week!

Veel leesplezier en alvast een fijn weekend gewenst!

Team Confetti

Afgelopen woensdag was de Nationale Daltondag. Wat fijn dat zoveel opa's en oma's naar school zijn gekomen om van de kinderen te horen hoe wij werken. De opa's en oma's waren verwonderd over het verschil met hun eigen schooltijd en het onderwijs dat wij nu verzorgen. We zagen stralende kinderen en volwassenen. Na de uitleg en het bekijken van de weektaken werden er spelletjes gedaan en werd er gezongen. Wij kijken terug op een geslaagde daltondag!

Kascommissie rond!
Afgelopen week deden we een oproep voor de kascommissie. Binnen een uur hadden zich twee ouders aangemeld. Heel fijn! Voor de overige mensen die zich daarna nog gemeld hebben, hartelijk dank en wellicht vragen we uw inzet een volgende keer.

Schoolschaken
Morgen wordt er geschaakt in de Gelderse finales. De schakers moeten tegen steeds sterkere tegenstanders dus kunnen alle support gebruiken. Van harte welkom bij de finales! Tijd en plaats: vanaf 13.00 uur starten de wedstrijden, het duurt tot ongeveer 17.00 uur. De wedstrijden worden gehouden in het Olympus College.

Opschoondag
Zaterdag 23 maart is de Nationale Opschoondag. Ouders van Confetti nemen daarin het voortouw. Confetti staat achter dit initiatief en we roepen hierbij dan ook kinderen en ouders van Confetti op om morgen te komen helpen. Helpers worden om 11.00uur verwacht voor Albert Heijn Schuytgraaf. Trek je oude kleren en als je ze hebt mag je natuurlijk zelf je eigen knijper en handschoenen meenemen. De organisatie heeft uiteraard ook veel materiaal om samen de wijk een beetje schoner te maken! De opschoondag stopt om 13.00uur, uiteraard ben je ook welkom wanneer je maar even kunt helpen, immers alle beetjes helpen!

Inzet voor het goede doel en haar BFF!
Sommige acties zetten wij graag in de schijnwerpers. Dit is er eentje van:

Barbara uit groep 6 heeft een missie. Op zondag 28 april 2019 gaat zij met haar mountainbike de Mont Ventoux beklimmen. Dat doet ze met een heel goede reden. Zij wil daarmee geld inzamelen voor onderzoek naar medicijnen voor de Stichting Energy4All. De beste vriendin van Barbara, tevens leerling van onze school, heeft een energiestofwisselingsziekte. Hierdoor is zij altijd moe. Voor haar voelt het alsof haar batterij altijd bijna leeg is. Er is nu geen medicijn tegen deze ziekte, dat moet er natuurlijk wel komen!

Barbara zal de berg beklimmen om geld in te zamelen voor onderzoek naar en het ontwikkelen van een medicijn tegen deze vermoeiende ziekte. U kunt Barbara helpen door haar te sponsoren. Dat kan via:

ttps://actie.energy4all.nl/actie/barbara-kaptein maar mag ook door een envelopje aan haar of haar ouders te overhandigen. Alle beetjes helpen! Mocht u er meer over willen weten spreekt u Barbara dan gerust aan of neem een informatiefolder mee van de trotsmuur!

Wij wensen Barbara heel veel succes in de voorbereiding op deze prachtige uitdaging! Zet 'm op!